Om föreningen

Brf Akvamarinen 1 ligger i stadsdelen Solberga med bra komunikationer in till Stockholm city. Nära naturen med Solberga skogen runt knuten och 5 minuters promenad till mataffären.

Brf Akvamarinen är granne med Kristalltorget, ett torg byggt under 1950-talet. Enligt Wikipediasidan om kristallstorget är torget ett gott skolexempel på hur torg från denna tid ser ut. Tyvärr är torget numera bortglömt och med mindre affärer och verksamhet än på 50-talet. Men torget fick en renovering under sommaren/hösten 2007 med helt ny gatstensbeläggning och nya planteringar.

Promenerar man en bit bort från föreningen så hittar man parkleken, Kristallen. Här hittar du en stor lekplats med en plaskdamm på sommaren. Här finns också ett litet djurstall med kaniner och höns. Ett roligt och nära utflyktsmål för hela barnfamiljen.

Inom en radie av 10-15 minuters promendväg ligger tre livsmedelsaffärer. Närmast är Stora Coop Västberga, som du hittar i Västerberga handelsplats. Där hittar du också Rusta, Kronans apotek, Systembolaget & Cykeloteket.  Vill du hellre handlla på Ica så öppnade Ica Telefonplan vid årskiftet 2017/18 på Tellusborgsvägen 87. Hemköp hittar du vid Tunnelbanestationen Telefonplan. Alla tre livsmedlesbutikerna har öppet 7-23.